پشتیبانی

مراحل ساخت کانکس | مراحل ساخت یک کانکس

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس
اشتراک گذاری :

مراحل ساخت یک کانکس مانند ساخت هر محصول یا بنایی از تعریف مسئله یا همان تعیین انتظارات از محصول نهایی شروع می شود به این تزتیب که مثلا ما تصور می کنیم یک سازه پیش ساخته برای کلاس درس می خواهیم که می بایست گنجایش 35 نفر دانش آموز را داشته باشد و بتوان آن را از جایی به جای دیگر نیز حمل نمود. در اینجا که مسئله تعریف شد تازه ما می توانیم شروع به فکر کردن در باره راه کار های ساخت کانکس ، مصالح مورد استفاده ، هزینه ها و نحوه حمل و نقل آن کنیم و باید برای این کار طبق مراحلی که در ادامه شرح خواهیم داد عمل کرده تا در نهایت سازه ای کار آمد و با دوام خلق شود.

اولین گام در مراحل ساخت کانکس

در ابتدا که نوع سازه و کاربرد آن مشخص گردید می بایست شروع به طراحی آن کنیم . بسیاری از جزئیات و مسائل مربوط به کانکس در این مرحله مشخص می شود ، جزئیاتی که گاها در کار آیی سازه بسیار مهم می باشند.در طراحی می توان هم بصورت دو بعدی و هم بصورت سه بعدی کانکس را مورد ارزیابی قرار داد و اگر به مثال کانکس کلاس درس بازگردیم در این مرحله می بایست محل قرار گیری درب و پنجره ها ، زاویه تابش نور طبیعی نسبت به زاویه نشستن دانش آموزان ، محل قرار گیری آموزگار و همچنین مسیر ورود و خروج به درون کانکس مشخص شود.در یک کلاس درس مسیر ها ، زاویه دید ، نور و نحوه خروج از آن در هنگام حوادثی مانند زلزله یا آتش سوزی بسیار مهم است که در مرحله طراحی برای ساخت کانکس کلاس درس می بایست همه اینها دیده شده باشد.

دومین گام در مراحل ساخت کانکس

در مرحله دوم ساخت کانکس می بایست به برآورد مصالح و تهیه آنها بپردازیم. پس از تائید طرح مطابق با آن می توان متریال های مختلفی که طراح در آن دیده است را برآورد و همه را در یک محل جمع آوری کرده و شروع به ساخت اسکلت کانکس نمائیم.در اکثر مواقع اسکلت از دو بخش شاسی و قید های اسکلت تشکیل می شود که در بسیاری از آنها تیر آهن و پروفیل های آهنی اجزای تشکیل دهنده اصلی خواهند بود.این اجزا از طریق متد های مختلف از جمله جوش یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده و اعضای باربر و استخوانبندی اصلی را در سازه تشکیل می دهند. این بخش را در مراحل ساخت کانکس ، ساخت استراکچر اصلی می نامند.پس از پایان تولید اسکلت و تائید ناظر پروژه تمامی آن را جهت مقاوم سازی در برابر رطوبت با ضد زنگ پوشش می دهیم که ممکن است دو دست یا بنا به حساسیت های موجود سه دست این ضد زنگ را بر روی آن اجرا نمائیم.البته انتخاب نوع ضد زنگ با توجه به عوامل اقلیمی متفاوت و ممکن است به جای ضد زنگ معمولی از اپوکسی برای مقاومت بیشتر استفاده شود.

سومین گام در مراحل ساخت کانکس

در این بخش سازه از اسکلت خارج شده و آماده نصب بدنه های خارجی و سقف می باشد.بسته به این که چه نوع مصالحی برای ساخت کانکس در مرحله اولیه در نظر گرفته شده باشد ، روش های مختلفی در مرحله سوم وجود خواهد داشت. بطور مثال در کانکس ساندویچ پانل می بایست سقف و دیواره ها را با پانل های از پیش تولید شده پوشاند اما اگر نوع کار با نمای چوب باشد می بایست ابتدا سازه های نگهدارنده چوب و سپس اقدام به نصب چوب های بدنه نمود ، سپس از داخل عایقبندی و دیوار پوش ها را نصب کرد.پس از اتمام این مرحله نیز به نصب درب و پنجره ها پرداخته و اگر آنها دارای حفاظ نیز هستند می بایست حفاظ ها را نیز نصب نمود.

مرحله نصب جزئیات و تاسیسات کانکس

در این مرحله سازه شما از نظر استراکچری ، ساخت دیوار ها و سقف و کلیت سفت کاری به اتمام رسیده و موقع نصب جزئیاتی مانند کفپوش ، تسمه کشی و داکت کشی ، سیم کشی و نصب کلید و پریز های مورد نیاز و در صورتی که کانکس شما دارای تاسیساتی مانند سرویس یا آبدارخانه است ، لوله کشی و نصب شیر آلات نیز در این مرحله انجام می شودتا سازه از هر لحاظ آماده بهره برداری گردد.

مرحله پایانی ، کنترل کیفی و تست کیفیت

در پایان می بایست سازه از لحاظ کیفی مورد کنترل قرار گیرد تا جزئیات آن مورد تائید ناظر مربوطه یا مصرف کننده بوده و مشکلات احتمالی برطرف شود. از جمله موارد مهمی که می بایست در این مرحله تست شود می توان آب بندی سقف کانکس ، سیستم سیم کشی ، تست نشت اتصالاتی مانند لوله کشی و شیر آلات ، ریگلاژ شدن درب و پنجره هاو همچنین سلامت بخش های فرعی مانند کابینت و شیشه ها می باشد.پس از اتمام این مرحله ساخت کانکس به پایان رسیده و می توان آن را مورد بهره برداری قرار داد.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است