پشتیبانی

کانکس دوبلکس | ساخت انواع کانکس دوبلکس ویلایی و اداری

کانکس دوبلکس

کانکس دوبلکس
اشتراک گذاری :

مواقعی وجود دارد که جهت استفاده بیشتر از مساحت موجود اقدام به ساخت کانکس دوبلکس بصورت دو طبقه بر روی هم قرار گرفته می کنیم. این کار علاوه بر اینکه باعث ایجاد فضا های بیشتر می گردد در برخی مواقع نیز باعث ایجاد دید مناسبی به چشم انداز اطراف یا محوطه کارخانه در دفاتر اداریمی گردد.البته کانکس دوبلکس در کنار مزایایش دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه جزئیات آن را مورد برسی قرار خواهیم داد.

کانکس ویلایی دوبلکس

یکی از موارد پرکاربرد استفاده از کانکس دوبلکس در کاربری های ویلایی و مسکونی می باشد که برای تفکیک اتاق نشیمن و اتاق خواب ها از این روش استفاده می کنندو همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد باعث ایجاد مساحت بیشتر و چشم انداز زیباتری به اطراف خواهد شد.در این حالت می توان دستگاه پله را به بیرون منتقل کرده و دو واحد کاملا مجزا از هم را تشکیل دهند و هم می توان دستگاه پله را در فضای داخلی تعبیه نمود که یک کانکس ویلایی دوبلکس را تشکیل دهد در این حالت اتاق خواب ها به همراه یک یا دو سرویس بهداشتی و یک تراس در طبقه بالا تعبیه می گردد که مساحت تراس بستگی به میزان مساحت موجود خواهد داشت اما بهتر است حدالمقدور مساحت آن زیاد در نظر گرفته شود تا محیطی برای دورهم نشینی اعضا خوانواده گردد.

کانکس دوبلکس اداری

در بخش اداری کارخانجات نیز گاها به دلیل کمبود فضای کافی اقدام به ساخت دفتر اداری با روش پیش ساختگی بصورت دوبلکس می کنند. در این حالت معمولا فضا های پر رفت آمد مانند دبیر خانه و اتاق مراجعه کنندگان در طبقه پائین و دفاتر مدیران به همراه اتاق های جلسات و بایگانی اسناد مهم در طبقه بالا قرار می گیرند که هم شکل سازمانی و هرمی مجموعه حفظ شود و هم تردد به طبقه بالا حدالمقدور کاهش یابد.هرکدام از این طبقات کانکس می تواند دارای راهرو و اتاق بندی های مجزا بوده و یا بصورت پلان ازاد توسط پارتیشن های کوچکی فضای کار کارمندان را تعریف کند که این بسته به سیاست های شرکت در مورد فضا های اداری خود خواهد داشت.

مزایای کانکس دوبلکس

از مهمترین مزایای کانکس دوبلکس ایجاد فضای بیشتر و همچنین چشم انداز به محیط اطراف می باشد که این کار از طریق قرار گیری دوطبقه بر روی یکدیگر مقدور می گردد، این موضوع زمانی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند که باغ شما و اطراف کانکس ویلایی در حالت یک طبقه با درختان بلند احاطه شده و هر گونه دید و منظر مناسب به چشم انداز کوه یا دشت را از شما می گیرد..شاید بتوان به ایجاد یک تراس دلنشین و نورگیر برای دور همنشینی نیز به عنوان مزایای کانکس دوبلکس اشاره کرد.

معایب کانکس دوبلکس

یکی از اصلی ترین معایب کانکس دوبلکس غیر قابل حمل بودن آن نسبت به سازه های یک طبقه بوده چرا که در این نوع سازه به علت ارتفاع زیاد می بایست تمهیداتی برای پایداری بنا در برابر طوفان و باد های شدید صورت گیرد که این تمهیدات عبارتند از فونداسیون و ساخت اسکلت سازه بصورت شبکه ای که این کار نیز باعث از بین رفتن دو قابلیت اصلی یک کانکس که همان قابلیت حمل و ساخت در کارخانه می گردد. بطور ساده باید گفت که کانکس دوبلکس باید از پایه در محل ساخته شود و همچنین نمی توان پس از اتمام آن را از محلی به محل دیگر جابجا نمود در حالی که نمونه های یک طبقه در کارخانه تولید و سپس به محل منتقل می شوند و بارها نیز می توان محل قرار گیری آنها را تغییر داد.

پرسش های متداول در این باره
آیا کانکس دوبلکس را می توان بصورت قطعات جدا از هم جابجا و در محل جدید مجددا برپا نمود؟
اگر بگوئیم خیر خیلی بهتر است چرا که در حالت عادی چنین شرایطی وجود ندارد مگر اینکه قطعات سازه از یکدیگر جدا شوند و به دلیل اینکه هزینه های این جدا سازی ، حمل و برپایی سازه حدود 40 تا 50 درصد قیمت کل سازه می شود معمولا مقرون بصرفه و رایج نیست مگر درشرایطی که گزینه دیگری وجود نداشته باشد و ملزم به جابجایی کانکس دوبلکس و پرداخت هزینه های پیرو آن باشیم.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است