پشتیبانی

نگهداری کانکس | شرایط استاندارد نگهداری از کانکس

نگهداری کانکس

نگهداری کانکس
اشتراک گذاری :

نگهداری کانکس مانند هر وسیله دیگری باعث بهبود بهره وری و دوام بیشتر سازه در طی سالیان مصرف خواهد شد. نگهداری از این سازه ها مستلزم رعایت کردن نکات بسیار ساده و آسانیست که در ادامه به موارد اصلی آنها اشاره خواهیم کرد.دقت نمائید که رعایت نکردن برخی از این موارد باعث کاهش عمر مفید ، نیاز ند تعمیر و بازسازیو در برخی موارد ممکن است باعث بوجود آمدن حوادثی نظیر آتش سوزی شود. به همین خاطر خواهشمندیم چند دقیقه ای را صرف مطالعه این مطلب بفرمائید.
انتخاب سازه متناسب با نیاز
شاید تعجب کنید که چرا انتخاب سازه در ابتدای شرایط نگهداری کانکس آمده است. دلیل آن این است که در ابتدا هنگام خرید کانکس می بایست به شرایط آب و هوایی ، طول مدت استفاده و تعداد سرانه مستقر در داخل سازه مورد برسی قرار گیرد تا سازه ای درست و متناسب با نیاز تهیه شود. بطور مثال وقتی برای یک منطقه سرد کوهستانی و برای مصارف بلند مدت اقدام به تهیه سازه ای پیش ساخته می کنید باید به سراغ سازه های ساندویچ پانل بروید تا کمترین میزان پرت انرژی را داشته و توان مصرفی برای گرم کردن فضای داخل را به حداقل برسانید.
نگهداری سازه در پروژه های عمرانی
از جمله موارد و مکان های پر استفاده کانکس کارگاه های عمرانی و ساختمان سازی بوده که در این موارد جلوگیری از سقوط مصالح ، حفظ سازه از برخورد ماشین آلات عمرانی ، اتصال سازه از طریق پیچ . مهره کردن یا جوش شاسی آن به ستون ها در صورتی که در ارتفاع نصب شده اند و همچنین رعایت اصول ایمنی در سیستم شبکه برق و آب آن از جمله موارد مهم در نگهداری کانکس متناسب فضا های کارگاهی می باشد.
بارگیری و جابجایی صحیح
این مورد بسیار حائز اهمیت بوده چرا که بارها شاهد آن بوده ایم که سازه به علت بارگیری غیر اصولی یا حمل و تخلیه غیر استاندارد دچا آسیب های فیزیکی شده. از این رو بهتر است با توجه به وزن کانکس و محل قرار گیری قلاب های بارگیری آن جرثقیلی متناسب و تریلی کفی دار ، حدالمقدور بالنی برای جابجایی سازه استفاده شود.نگهداری کانکس در این مورد شامل نحوه صحیح بستن سازه بر روی کفی تریلی ، بارگیری از طریق قلاب های مخصوص که در سقف تعبیه شده و تخلیه در محل مناسب و مسطح می باشد. همچنین برای سازه های بزرگ به هیچ عنوان از لیفتراک برای بارگیری استفاده ننمائید چرا که سازه بر اساس بارگیری از سقف طراحی شده و ممکن است در این حالت دچار آسیب شود.
نکاتی کوچک در باره نگهداری کانکس
در آخر باید به این نکات اشاره کنیم که در صورت خرابی بخشی از سازه مانند دستگیره درب یا شکستن شیشه سریعا نصبت به تعمیر آن اقدام نموده چرا که این خود دلیلی برای خراب شدن دیگر بخش ها خواهد بود ، در هنگام استفاده از لوازم برقی با توان بالا مانند کولر اسپیلت یا هتر های برقی حتما از کابل مجزا که در سازه برای این منظور تعبیه شده استفاده نموده و در صورتی که چنین کابلی تعبیه نشده از یک کابل کشی مجزا استفاده نمائید و بصورت جایگزین به هیچ عنوان از پریز های معمولی که برای تجهیزات اداری مانند کامپیوتر یا پرینتر تعبیه شده استفاده ننموده و در طول شب یا هنگامی که کسی در سازه نیست سیستم های گرمایشی را خاموش نمائید.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است