پشتیبانی

کانکس خوابگاه | ساخت کانکس خوابگاهی

کانکس خوابگاه

کانکس خوابگاه
اشتراک گذاری :

در یک تعریف کلی و همانگونه که از نام آن پیداست خوابگاه فضایی برای استراحت شبانه نیرو ها یا جمعی از افراد که در اکثر مواقع دارای فعالیتی همسان در یک مجموعه هستند می باشد. حال کانکس خوابگاه یا خوابگاهی در واقع همین سوئیت یا اتاق های پیش ویژه استراحت بوده که بصورت پیش ساخته و با قابلیت جابجایی با مصالح سبک ساخته می شوند تا بنا به ضرورت های موجود بتوان به دفعات آنها را جابجا نمود و هر کجا که پروژه درحال پیش وی بوده در جهت کوتاه نمودن مسیر رفت و آمد نیرو ها کانکس خوابگاه را نیز در مکانی نزدیک محل کار آنها مستقر نمود.

امکانات کانکس خوابگاهی

بسته به ابعاد و تعداد نیاز های مختلفی وجود دارد اما آنچه در همه انواع کانکس خوابگاه و کمپ های خوابگاهی متداول است فضای حمام و سرویس بهداشتی که گاها درون سازه و در برخی موارد بصورت سرویس عمومی در کنار سازه بنا می شود. در نوع های بزرگ که بصورت یک پارچه ساخته می شود فضا هایی جانبی دیگری مانند سالن غذا خوری ،لابی ورودی و آبدار خانه نیز داخل آن تعبیه می گردد تا پرسنل بتوانند ساعات استراحت مناسبی را داشته و برای یک روز کاری دیگر بخوبی آماده شوند.

ساخت کانکس خوابگاه

برای احداث یک فضای خوابگاهی با کانکس چند مورد می بایست مورد توجه قرار داده شود . اول اینکه اگر پروژه شما کوچک و تعداد نیرو های شما زیر 20 نفر است بهتر است از سازه های پیش ساخته قابل حمل یا همان کانکس کارگاهی برای این مورد استفاده کنید اما اگر پروژه دارای پرسنل زیادی در حدود 80 تا 200 نفر بوده بهتر است از سازه های بزرگ ساندویچ پانل که در محل ساخته می شود استفاده نمائید.نکته بعدی انتخاب نوع مصالح و عایق جداره ها برای ساخت کانکس خوابگاه بوده که بسته به نوع شرایط اقلیمی باید انتخاب شود چرا که این مکان در واقع برای استراحت و خواب شبانگاهی پرسنل بوده و از نظر برودتی می بایست کاملا مطابق با شرایط محل استفاده و دارای آسایش نسبی مطلوبی باشد تا در زمستان دچار سرما و پرت انرژی زیاد و در تابستان گرم و تحمل ناپذیر نگردد.

متعلقات کانکس خوابگاه

قبل از اقدام به خرید و نصب کانکس خوابگاه می بایست بستری را برای آن فراهم آورده تا بتوان نیرو های خود را در آن استقرار داد. مهم ترین آیتم های این بستر عبارتند از یک سطح مسطح برای قرار گیری سازه که حدالمقدور در هنگام ساخت آن به زاویه تابش خورشید و جهت وزش باد های شدید توجه شود ، ساخت سیستم آب رسانی ، مخزن تانکری و فاضلاب مورد نیاز و همچنین در صورت موجود نبودن برق تهیه و نصب یک دیزل ژنراتور جهت تامین برق کانکس خوابگاه الزامی بوده که بهتر است در فاصله کمی دور تر از خوابگاه باشد تا صدای آن خواب شبانگاهی افراد را مخدوش نکند.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است