پشتیبانی

ساخت کانکس و سازه سبک در پشت بام

اجرای کانکس در پشت بام

اجرای کانکس در پشت بام
اشتراک گذاری :

برای ساخت کانکس در ساختمان هایی که ساخت آنها به پایان رسیده و بنا به دلایل مختلفی نیازمند احداث یک فضای اضافی در آن هستیم فضا های مختلفی از جمله حیاط یا پارکینگ و یا در برخی از آنها پشت بام گزینه هایی است که می بایست فضایی از آنها به ساخت کانکس اختصاص داده شود.از آنجایی که در حیاط و پارکینگ به دلیل کمبود فضا یا ایجاد اختلال در جای پارک خودروی افراد این امر میسر نیست به ناچار پشت بام برای این کار انتخاب می گردد. در ادامه به ویژگی ، کاربری و نحوه خرید این نوع سازه خواهیم پرداخت.

ساخت کانکس در پشت بام

در ابتدا این نکته باید بیان شود که ساخت کانکس در پشت بام و تمامی بخش ها در همان محل به یکدیگر متصل می گردند چرا که محدودیت هایی نظیر ارتفاع ساختمان و موارد دیگر مانع از حمل سازه آماده به محل مورد نظر که پشت بام است می گردد. از این رو گروه صنعتی آذین کانکس تکنسین های اجرایی خود را به محل مورد نظر فرستاده و ساخت آن در همان محل انجام می شود. این کار دارای مراحلی است که در ادامه بطور مختصر به همه آنها اشاره خواهیم نمود.
در مرحله نخست بازدید فضا و برسی جوانب بوده ، در گام بعد تهیه نقشه و جدول زمانبندی اجرای سازه و همچنین انجام هماهنگی های لازمه برای اجرای کار ، در گام بعدی برخی از مراحل ابتدایی مانند ساخت درب و پنجره ها و همچنین برش کاری های سنگین کار در محل کارخانه آذین انجام و آهن آلات بزرگ به قطعات کوچک قابل حملی تبدیل شده و سپس به پشت بام جهت ساخت کانکس منتقل می شوند.در مرحله نهایی که همان تولید کار بوده حدودا بین سه تا پنج روز بسته به ابعاد و نوع کار ، تمامی مراحل ساخت به پایان و سازه آماده بهره برداری خواهد بود.

کاربرد کانکس در پشت بام

بنا به دلایل مختلفی ممکن است یک ساختمان نیازمند کانکس در پشت بام گردد که مهمترین آنها احداث کانکس انباری ، اتاقک سرایداری یا در برخی مجتمع های اداری نمازخانه یا بایگانی بوده که در برخی از آنها سرویس بهداشتی و آبدارخانه نیز تعبیه می گردد.
سوالات رایج در این باره :
ساخت کانکس در پشت بام چقدر زمان می برد؟

معمولا همانگونه که در ابتدا گفته شد بین سه تا پنج روز بسته به ابعاد و نوع آن ، البته برخی سازه ها که دارای جزئیات زیادی هستند ممکن است زمان بیشتری را طلب کنند که این مورد در ابتدای امر به شما اعلام می گردد تا برنامه ریزی دقیقی از روند ساخت آن داشته باشید.
آیا وزن سازه باعث تخریب بنا نمی گردد؟
نه چرا که کانکس از سازه های سبک و مصالح با چگالی کم ساخته می شود که این امر باعث کاهش وزن کلی آن گردیده و از طرفی بار آن بصورت متمرکز به یک ناحیه وارد نمی شود و در کل سطح پراکنده است اما نظر قطعی را کارشناس فنی پس از بازدید محل می بایست اعمال نماید اما در 99 درصد مواقع بلامانه است.
 

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است