پشتیبانی

کانکس آموزشی | کانکس کلاس درس | کانکس مدرسه

کانکس آموزشی

کانکس آموزشی
اشتراک گذاری :

کانکس آموزشی فضایی است که با استفاده از مصالح سبک و به روش پیش ساختگی طراحی و ساخته می شود. معمولا این سازه برای کلاس درس در مناطق محروم ، کلاس های آمزشی در کارخانه جات جهت ارتقاع دانش فنی پرسنل و گاها کمپ های آموزشی برای موارد ایمنی و فوریت های پزشکی کاربرد دارد.این سازه توسط گروه صنعتی آذین کانکس طراحی و تولید می گردد که در ادامه اطلاعات بیشتری در باره چگونگی ساخت و موارد کاربرد آنها آمده است.

کاربرد و ویژگی های کانکس آموزشی

در برخی موارد بنا به نیاز لازم است که کلاس درس بصورت موقت یا دائم در مدت زمان کمی دایر شود که از این دسته موارد برپایی کانکس کلاس درس در منازق زلزله زده یا کمپ های آموزشی برای شروع پروژه های بزرگ اشاره کرد.در این هنگام قابلیت جابجایی ، اجرای سریع و قابلیت سازگاری با انواع آب و هوای کانکس کلاس درس باعث می گردد تا گزینه ای مناسب برای این مورد محسوب گردد. مهمترین ویژگی هایی که می بایست در آن لحاظ گردد توجه به تعداد و ابعاد پنجره ها بوده تا بتوانند نور کافی را در طول روز به داخل فضا هدایت نموده و همچنین عایق بوده جداره ها در برابر گرما و سرمای شدید و همچنین آلودگی های صوتی می باشد چرا که ویژگی های یک کلاس درس آرامش و روشنایی در حد مناسب بوده و می بایست این شرایط در هر نوع کلاس درسی رعایت شود تا بازدهی حداکثری را از عملکرد دانش آموزان به همراه داشته باشد.

مشخصات فنی کانکس آموزشی

در سیستم گروه صنعتی آذین کانکس سازه های کلاس درس و آموزشی و همچنین کانکس مدرسه با استفاده از پانل های پیش ساخته که بخوبی در برابر برودت و انواع شرایط اقلیمی مقاوم سازی شده تولید می گردد و ابعاد کوچک آنها که برای یک کلاس درس استفاده می شود دارای قابلیت جابجایی با کف سبک بوده ولی ابعاد بزرگ آنها که شامل چندین کلاس درس و چند اتاق اداری است  و یا ممکن است بشکل  یک کانکس اداری بوده  در محل ساخته می شود، که البته این مورد بصورت یک تکه و یکجا جابجا نمی شود و می بایست به قطعات کوچکتری تبدیل و سپس منتقل گردد. درب و چنجره ها نیز همگی از نوع دو جداره بوده تا هیچ گونه آلودگی صوتی از بیرون به داخل سازه نیامده و ابعاد کلی کانکس آموزشی بسته به تعداد دانش آموزان و یا نفرات متغییر بوده که در پلان چیدمان اولیه و با توجه به میزان فضای استاندارد مورد نیاز هر شخص در یک کلاس آموزشی مشخص می گردد.

قیمت کانکس آموزشی

تمامی موارد و برآمورد قیمت کانکس آموزشی تا حد بسیاری بستگی به ابعاد ، محل اجرا و نوع مشخصات فنی مورد درخواست خریدار داشته و این برآورد قیمت پس از مشخص شدن موارد فوق انجام می شود. البته در محاسبات قیمت کانکس در موارد آموزشی ، هزینه های تهیه و تامین تجهیزات مانند صندلی ، ویدئو پرژکتور و دیگر تجهیزات آموزش محاسبه نمی گردد و معمولا خریدار پس از تهیه سازه اقدام به تجهیز کردن آن مطابق سلیقه و نیاز خود می کند.

تفاوت کانکس آموزشی با کانکس مدرسه

از نطر کلی چندان تفاوتی با یکدیگر نداشته و هردو کاربرد آموزشی دارند اما معمولا کلمه کانکس آموزشی به سازه ای اطلاق می شود که شامل یک کلاس درس بوده و ممکن است برای آموزش های پزشکی ، امداد و نجات ، آموزش صنعتی و یا کلاس درس دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد اما نوع مدرسه صرفا برای برپایی کلاس درس دانش آموزی بوده و دارای چند کلاس و چند اتاق اداری برای مدیر مدرسه یا معونین و اعضای گروه آموزشی می باشد.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است