پشتیبانی

کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل
اشتراک گذاری :

کانکس اتاق کنترل در واقع کابین اصلی برای استقرار اپراتور دستگاه بوده که در آن سوئیچ ها و کلید های کنترل اصلی یک یا چندین دستگاه قرار داشته و از این طریق فعالیت ماشین آلات مربوطه کنترل می شود. این سازه ها بسته به ابعاد پنل ها و تابلو های برق و نوع فعالیت دستگاه دارای ابعاد و ویژگی های متفاوتی هستند که توسط گروه صنعتی آذین کانکس طراحی و تولید می شوند. این سازه بیشتر توسط شرکت های تولیدی ، کارخانه جات صنعتی ، شهر بازی ها و کارگاه های عمرانی که در حوزه حفر چاه عمیق یا تونل فعالیت دارند استفاده می شود که در ادامه به ویژگی های آنها اشاره خواهیم نمود.

ویژگی های کانکس اتاق کنترل

در هنگام ساخت این سازه می بایست نکات خاصی را مورد توجه قرار دهیم که مهمترین آنها ایجاد دید مناسب شبیه به کانکس نگهبانی جهت کنترل عملکرد دستگاه ، توجه به نکات ایمنی مربوط به سیم کشی و سیستم برق چرا که معمولا در این سازه ها از برق های صنعتی با آمپر بالا استفاده می شود که می بایست حتما محافظ جان و تمهیدات لازم برای این منظور در آن تعبیه گردد ، استفاده از جداره های شیشه ای دوجداره جهت جلوگیری از ورود صدای دستگاه در هنگام کار به داخل کانکس اتاق کنترل ، استفاده از تابلو و سوئیچ های استاندارد و متناسب با توان مورد نیاز دستگاه و در آخر استفاده از استراکچر فولادی قوی برای ساخت کانکس اتاق کنترل بخصوص اگر سازه در مکان هایی که احتمال سقوط مصالح یا احجام سنگین بر روی آن وجود دارد نصب خواهد شد.
کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل دستگاه بچینگ

دستگاه های بچینگ ، نوار نقاله ها و دستگاه های راه سازی از جمله مواردی هستند که نیاز به کانکس اتاق کنترل داشته اما معمولا اتاق کنترل آنها بسیار ساده و در ابعاد کوچکی است چرا که معمولا مدار کنترل این دستگاه ها زیاد پیچیده نبوده و تعداد کنترل کننده گان کمی داشته. همچنین معمولا اپراتور داخل کانکس اتاق کنترل دستگاه بچینگ یا نوار های نقاله یک نفر بوده و تنها نکته مورد توجه این است که می بایست پنجره ها بگونه ای طراحی شود که دید مناسب را ایجاد نموده و همچنین سازه در محلی نزدیک به فعالیت دستگاه بگونه ای که از سقوط اجسام سنگین بر روی آن حفظ گردد بایستی نصب شود. به دلیل تفاوت های موجود در دستگاه های بچینگ بهتر است سازه های اتاق کنترل آنها اختصاصی طراحی شود تا با عملکرد دستگاه مطابق باشد.

کانکس اتاق کنترل باسکول

باسکول و ترازو های سنگین برای وزن کردن اجسام بزرگ و ماشین آلات حمل مصالح از دیگر موارد پرکاربرد برای کانکس اتاق کنترل هستند که معمولا یک سازه در ابعاد 2*2 متر و یا حتی کمتر برای آنها کفایت کرده و وظیفه آنها برسی وزن خالص و ناخالص باری که بر روی باسکول قرار گرفته و صدور برگه باسکول که همان گزارش بار است می باشد. 

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است