پشتیبانی

کانکس سرایداری

کانکس سرایداری

کانکس سرایداری
اشتراک گذاری :

اتاقی پیش ساخته با یک سرویس بهداشتی و آبدارخانه نام سازه ای تحت عنوان کانکس سرایداری است که معمولا برای اسکان شخص یا خانواده کوچکی برای نگهبانی و سرایداری درون باغ یا مجتمع های مسکونی قرار می گیرد.این سازه نیز مانند دیگر محصولات با انواع مصالح و روش ها قابل اجرا بوده که بنا به نیاز و ابعاد موجود یکی از آنها را انتخاب می کنیم. در ادامه اطلاعاتی را از ویژگی ها و کاربرد انواع کانکس سرایداری جهت راهنمایی خریداران آورده ایم.

کانکس سرایداری برای مجتمع های مسکونی و اداری

از موارد زیادی که درخواست برای خرید کانکس سرایداری می شود استفاده از آن درون مجتمع های مسکونی و اداری بوده بخصوص مجتمع هایی که دارای واحد های زیادی هستند چرا که در این مجتمع ها نیاز به فردی به عنوان سرایدار وجود داشته تا ضمن نگهبانی هماهنگی های لازم جهت نظافت ، رسیدگی به امور ساختمان و آبیاری باغچه ها ، سیستم های تاسیساتی ساختمان و این قبیل کارها را برعهده گیرد . برای این منظور حداقل فضای 10 متر مربع به عنوان یک اتاق و حداکثر 40 متر مربع به عنوان یک سوئیت کوچک جهت خانواده ای 3 یا 4 نفری مناسب است و اگر در حیاط یا پارکینگ سرویس وجود داشته باشد می توان از همان برای استفاده سرایدار بکار گرفته شود در غیر اینصورت درون کانکس سرایداری می بایست یک سرویس و حمام نیز ساخته شده و یک بخشی برای پخت و پز نیز مانند آشپز خانه تعبیه گردد.در مجتمع های مسکونی کانکس سرایداری را معمولا در پارکینگ یا حیاط و گاها نیز به دلیل کمبود فضا در پشت بام اجرا می کنند که هرسه فضا برای این کار مناسب است اما حیاط یا پارکینگ که در طبقاط همکف است بهتر بوده چرا که نفر به ورودی نزدیک تراست و در هنگام شب نیز در صورتی که سیستم مانیتورینگ یا دوربین وجود ندارد بهتر می تواند ورود خروج به داخل مجموعه را کنترل نماید.

کانکس سرایداری برای باغ

یکی دیگر از کاربرد های  بسیار زیاد این سازه برای باغ های شخصی بوده که وقتی ما دیر به دیر به آنجا مراجعه می کنیم نیاز است که شخصی جهت رسیدگی به امور باغ و آبیاری درختان در آنجا حضور داشته باشد بخصوص اگر ویلایی با تجهیزات و امکانات لوکسی درون ملک بنا شده باشد ، چرا که ممکن است در زمانهای غیبت ما ویلا مورد دستبرد قرار گیرد. از این رو برای استقرار نگهبان یا باغبان اقدام به خرید کانکس سرایداری یا کلبه ی کوچکی به شکل کانکس برای باغ خود می کنیم تا هم در آنجا سکونت یافته و هم به امور باغ ما رسیدگی کند. در صورتی که باغ بزرگ و دارای درختان میوه زیاد باشد یک سرایدار یا باغبان نیاز داشته و در حالتی که مساحت کوچک است معمولا برای هر چند ملک در کنار هم یک کانکس سرایداری تهیه می کنند که نفر وظیفه رسیدگی به امور باغبانی را برای آنها به عهده گرفته و دستمزدش را نیز مشترکا پرداخت می کنند.از این روش در مناطقی مانند ییلاق های اطراف شهر ها که معمولا ویلا ها نیز در آنجا قرار دارد بسیار استفاده می شود.

ساخت کانکس سرایداری در محل

اگر شما نیز جز صاحبان مجتمع هایی هستید که به یک کانکس سرایداری نیاز داشته اما به دلیل عرض کم خیابان و یا ارتفاع کم پارکینگ پیلوتی امکان خرید و انتقال آن را به حیاط مجتمع خود نداشته و به همین خاطر از خرید کانکس سرایداری صرف نظر کرده اید باید این نوید را به شما بدهیم که گروه صنعتی آذین کانکس برای این گونه موارد تیمی را تجهیز نموده تا سازه را بشکل مصالح خرد به محل شما منتقل و سازه را در همانجا اجرا نمایند. به این ترتیب مشکل حمل با جرثقیل و یا عبور سازه از پارکینگ پیلوتی حل گردیده و حتی امکان اجرای آن در پشت بام ساختمان های بلند مرتبه نیز وجود خواهد داشت. البته از لحاظ قیمت کمی با خرید آن بصورت آماده متفاوت تر بوده و در حدود 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.
کانکس سرایداری
سوالات متداول در باره کانکس سرایداری
ابعاد کانس سرایداری چقدر است
بسته به میزان فضایی که شما در اختیار دارید می تواند از 10 متر مربع تا 50 متر مربع متغییر باشد اما بطور معمول با در نظر گرفتن فضای سرویس ها و آشپز خانه ، مقدار مساحت مورد نیاز جهت احداث کانکس سرایداری در حدود 15 تا 25 متر مربع مناسب بوده و اگر اتاق خواب مجزا برای آن نیاز باشد حداقل 30 متر مربع مورد نیاز خواهد بود.در برخی موارد نیز بنا به گونه ای اجرا می شود که به دلیل وجود ستون یا گوشه هایی با زاویه غیر از نود درجه ، از حالت مربع و مستطیل خارج و بگونه ای همسان با فضا می گردد.
چه مقدار زمان برای ساخت کانکس سرایداری لازم است
فارغ تز ابعاد معمولا ساخت کانکس سرایداری بیش از 3 تا 7 روز نخواهد بود و در موارد بدون سرویس ممکن است کمتر از 3 روز نیز این کار انجام شود.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است