پشتیبانی

کانکس ضد زلزله

کانکس ضد زلزله

کانکس ضد زلزله
اشتراک گذاری :

در این مطلب تلاش شده تا پاسخی در باره این پرسش که آیا کانکس ضد زلزله است یا خیر داده شود. در پاسخ باید اینگونه گفت که بله کانکس از هرلحاظ نسبت به ساختمان ضد زلزله بوده چرا که عوامل اصلی تخریب یک ساختمان در هنگام وقوع حوادثی نظیر زلزله بار ساختمان بوده و هرچه این بار بیشتر باشد قدرت تخریب نیز بیشتراست. از این رو سالهاست کشور های زلزله خیز به دنبال روش هایی برای سبک سازی ساختمان های خود ابداع نموده اند. حال کانکس که از مصالح پیش ساخته بسیار سبکی ساخته شده و اسکلت آننیز بصورت شبکه به یکدیگر متصل است به هیچ عنوان تحت زلزله هایی حتی تا 8 ریشتر دچار تخریب نمی شوند.

ساخت کانکس ضد زلزله

در تکمیل مطالب بالا باید اینگونه گفت که کانکس ضد زلزله سازه ای پیش ساخته می باشد به شرط آنکه اصول فنی مهندسی در فرایند تولید و مقاومت مصالح بکار رفته در آن رعایت شده باشد چرا که در غیر این صورت نمی توان آن را جز بنایی استاندارد و مقاوم در برابر زلزله بشمار آورد. از مهمترین نکات ساخت و خرید کانکس ضد زلزله می توان به استفاده از آهن آلات با مقاومت و ضخامت مورد نیاز ، جوش صحیح قطعات و قید ها ، شاسی کشی متناسب با بار سازه و تعبیه بادبند های مورد نیاز در نقاط حساس اشاره کرد.

انواع کانکس ضد زلزله

اگر بدون در نظر گرفتن دیگر شرایط مانند شرایط اقلیمی بخواهیم بهترین نوع کانکس را برای مقاوم بودن در برابر زلزله در معرفی کنیم کانکس ساندویچ پانل قطعا یکی از بهترین آنها بوده چرا که وزن این سازه در مقایسه با موارد مشابه دیگر بسیار سبک تر و قطعات در ابعاد بزرگتری بوده که همین امر باعث مقاومت چند برابری این سازه در برابر بار های جانبی می گردد اما اگر بخواهیم بارهایی مانند سقوط مصالح را نیز در نظر بگیریم شاید آن وقت بهترین گزینه که هم در برابر زلزله و هم در برابر سقوط آوار و مصالح از ساختمان های مجاور مقاوم باشد کانکس سایدینگ را معرفی کنیم چرا که ساندویچ پانل با داشتن مزایای زیاد اما به دلیل قطعات بزرگ دارای ستون و قید های فرعی بسیار کمی است اما در نوع سایدینگ در هر 30 سانتیمتر یک قید فرعی ، تیر یا ستون قرار دارد که علاوه بر مقاومت در برابر زمین لرزه ، در برابر بار های عمودی نیز بسیار مقاوم عمل می کند.

 

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است