پشتیبانی

کانکس بهداری | کانکس درمانگاه

کانکس بهداری

کانکس بهداری
اشتراک گذاری :

در یک تعریف کلی بهداری یک فضای درمانی ، بهداشتی کوچک برای مناطق و روستا های بسیار کم جمعیت بوده و مانند یک درمانگاه کوچک خدماتی را به ساکنین ارائه می دهد. در برخی مواقع مانند زمان هایی که ساختمان درمانگاه یا کلینیک در دست بازسازی قرار دارد و یا هنگام شیوع یک بیماری خاص ، برای تزریق واکسن یا مشاوره پزشکی از کانکس بهداری بصورت موقت استفاده می شود. البته این سازه همانگونه که در ادامه بیشتر تشریح خواهیم نمود کاربرد های دیگری نیز دارد و در دو نوع سیار و ثابت تولید می شوند.

ساخت کانکس بهداری

از آنجایی که معمولا بهداری ها بصورت موقت در مکان های مختلف قرار می گیرند و امکان جابجایی آنها زیاد بوده ، معمولا کانکس بهداری را بصورت سیار و گاها ثابت اما دارای قابلیت حمل با جرثقیل تولید می کنند که بتوان در صورت لزوم آنها را به مکان های مختلفی جهت ارائه خدمات بهداری منتقل نمود.ساخت کانکس بهداری معمولا بصورت پیش ساخته در کارخانه آذین انجام و سازمان های مختلفی از جمله بهداشت و نهاد های پزشکی ، سلامت و دهیاری ها اقدام به خرید آنها می کنند. زمان ساخت برای هر دستگاه حدود 20 تا 25 روز بوده از این رو تولید انبوه کانکس های بهداشتی و بهیاری نیازمند صرف زمان کافی بوده و می بایست در هنگام سفارش زمان ساخت آن را پیش بینی کرده تا در موقع نیاز آماده خدمات رسانی باشد.

بخش های کانکس بهداری

بسته به اینکه ابعاد کلی کانکس بهداری چقدر است ممکن است بخش های مختلفی از جمله اتاق بهیار ، اتاق تزریقات ، اتاق معاینه و سرویس بهداشتی بخش ها و اجزای تشکیل دهنده یک کانکس بهداری باشند اما ممکن است به دلیل کمبود فضا بخش از کاربری ها در یکدیگر ادقام شده تا بتوان خدمات مختلفی را به مراجعین ارائه نمود. معمولا نوع های کوچک در مکان هایی که سرانه کمی دارند استفاده می شود چرا که در صورت زیاد بودن افراد و مراجعین نیازمند احداث یک مرکز بهداشتی و درمانی در آن مکان خواهیم بود.

کاربرد کانکس بهیاری

از جمله مواردی که به آن اشاره شد استفاده از کانکس بهداری برای مناطق محروم ، واکسینه کردن کودکان بصورت دوره ای و یا جایگزینی درمانگاه های روستایی در زمان بازسازی می باشد اما از دیگر کاربرد این مراکز بهداشتی کوچک به ممد رسانی و بهیاری در هنگام وقوع سیل ، زلزله و زمین لرزه و همچنین در مواقع ممد رسانی به جبهه های جنگ برای رزمندگان نیز می توان اشاره کرد تا آسیب دیدگان را احیا و تا رساندن به یک مرکز درمانی مجهز همراهی کند.

گروه صنعتی آذین کانکس


تمامی حقوق محفوظ است