پشتیبانی

کانکس یعنی چه | معنی کانکس | کانکس چیست

کانکس یعنی چه

کانکس یعنی چه
اشتراک گذاری :

شاید برای شما هم سوال شده باشد که کانکس یعنی چه و در چه زمینه هایی از این کلمه استفاده می شود.. شاید در فرهنگ لغات خارجی نیز به دنبال ترجمه آن و یا کلمات مشابه رفته اما جواب دقیقی در این مورد بدست نیاورده اید. در اینجا ما تلاش کرده ایم بطور کامل شرح دهیم که کانکس چیست و انواع مشتقات این کلمه و تعاریف مرتبط با آن را تشریح کنیم. اگر چنانچه پس از مطالعه مطلب همچنان سوالی در باره معنی کانکس وجود داشت ، در بخش نظرات مطرح فرمائید تا پاسخ شما در اسرع وقت ارسال یا در متن مقاله کنجانده شود.

کانکس چیست

این طور می توان گفت که کلمه کانکس به نوعی سازه پیش ساخته اطلاق می شود که مانند هر بنایی دارای حداقل چهار دیوار ، یک سقف و کف به همراه یک درب ورودی باشد . از مهمترین ویژگی های آن قابلیت جابجایی ، استفاده از مصالح سبک و پیش ساخته بوده که قطعات آن بدون استفاده از بتن یا آرماتور و یا هر نوع ملات دیگری و فقط از طریق اتصالات جوش ، پیچ یا پرچ به یکدیگر متصل شده اند.کلمه کانکس دارای معادل انگلیسی کیوسک است که در لغت فارسی نیز گاها از کیوسک به جای کانکس استفاده می شود اما در واقع کانکس در برگیرنده انواع مختلفی از سازه های پیش ساخته با ابعاد و کاربری های مختلفی است با این تفاوت که کیوسک به سازه های کوچکتر و معمولا دارای کاربری های فروشگاهی و نگهبانی اطلاق می شود.

کاربرد کانکس چیست

اگر چه در ابتدای امر کانکس ها دارای کاربرد محدودی بوده و فقط یا به عنوان کیوسک و دکه و یا به عنوان سازه های اسکان موقت برای کارگران ساختمانی استفاده می شد اما به مرور زمان و با پیشرفت این صنعت تقریبا می توان گفت امروزه هر نوع بنایی با هر نوع کاربری را می توان با استفاده از انواع کانکس ساخت که مهمترین آنها نوع های ویلایی ، اداری ، مسکونی ، فروشگاهی ، حراستی ، اتاق کنترل ، گیت های ورود و خروج ،سازه های صنعتی ، کمپ های بزرگ آموزشی و درمانی و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود. البته تمامی این نوع ها از نظر امکانات داخلی و نوع مصالح ساخت و نقشه و حتی ابعاد با یکدیگر متفاوت بوده که در ابتدا با توجه به نوع کاربری نقشه های آنها تدوین و سازه بنا می شود.
کانکس چیست

مزایای کانکس چیست

این سازه ها دارای مزایای زیادی هستند که باعث رونق این صنعت گردیده که می توان مهمترین مزایای کانکس به نمونه های زیر تقسیم نمود.
1. قابلیت جابجایی و حمل از محلی به محل دیگر
2. سبک بودن سازه که باعث مقاومت آن در برابر زلزله می گردد.
3. ساخت سریع به دلیل استفاده از مصالح پیش ساخته
4. زیبایی و دوام بسیار بالاتر نسبت به سازه های موقتی که بعضا در پروژه ها با مصالح نامرغوب برای دفاتر کار ساخته می شوند
4. قابلیت ایجاد انواع کاربری ها با کانکس
5. قابلیت تغییر کاربری و یا افزایش مساحت و یا ارتقاع سازه
6. در دسترس بودن لوازم و قطعات مورد نیاز برای بازسازی
7. استفاده از عایق های حرارتی در جداره ها که باعث کاهش اتلاف انرژی می گردد.

گروه صنعتی آذین کانکس

 


تمامی حقوق محفوظ است